Israeli Realities

Reporting (almost) daily from Israel.

Friday, October 12, 2007

הסקון תוספת טעימ

הסקון, תוספת נוחה וטעימה למטבח היומיומי
אני רוצה לכתוב על מאפה סתמי עממי המקובל בתרבות האנגלו סקסית למקומותיה. זהו ה"סקון" Scone משהו שבין לחם מהיר ובין עוגה יבשה, או "ביסקוויט" במובנו הבריטי. את הסקון פגשתי במלוא הדרו בקנדה, במחוז שנקרא קולומביה הבריטית, בדרום מערב קנדה. רב בתי הקפה מחזיקים מבחר מאפים, מתוקים ומלוחים, המלווים את הקפה, הבירה או ארוחה קלה. נדלקתי על הסקון לא משום שהוא מדהים, אלא משום הגמישות שלו, והיכולת להשתמש בו כבסיס לאלתורים רבים ומשונים. זהו מעין "גיובטש" מתחום האפייה, כלומר מתכון בסיסי שאפשר לסתום איתו חורים ולהשתמש במה שיש וחייבים להיפטר ממנו. יתרון נוסף הוא מהירות ההכנה ומהירות האפיה, וגם משום פשטותו אפשר בהחלט לאפות אותו בטוסטר אובן, בתוך התבניות החד פעמיות או להניח על המגש של המכשיר. בקיצור, מתכון פלאים לדעתי, ואני רוצה לחלק איתכם שתי ורסיות שניסיתי בבית לאחרונה ויצאו על הכיפק.
הסקון המוכר יותר אפוי כלחמניה נפרדת ולפעמים בוצעים אותו כסנדויץ וממלאים בכל מיני דברים טובים. ואולם הגירסא הנוחה יותר נאפית כעיגול-לחם שמסומן מראש לשמונה פרוסות משולשות הנבצעות בקלות כאשר האפייה מסתיימת.
הסקון הראשון שאפיתי היה צנוע ושמרני. זהו מאפה עגול מדלורית. זהו המתכון וההוראות:חומרים : 30 גרם חמאה, 2 כפות סוכר, כוס של מחית דלורית (לבשל ולמעוך), ביצה אחת, 2 כוסות קמח אוסם תופח, קומץ מלח, 3 תאנים מיובשות חתוכות לגודל צימוק, קצת חלב.מערבבים את החמאה המומסת והסוכר עד לקרם, מוסיפים ומערבבים את המחית והביצה. מוסיפים את הקמח והמלח ולבסוף את התאנים. מערבבים עד ליצירת בצק אחיד. ללוש קצת על משטח מקומח ולצור עיגול בקוטר 20 ס"מ בערך. להניח על מגש משומן בתנור. לחתוך כמעט עד הסוף לשמונה פרוסות כדי שאפשר יהיה לבצוע בקלות בסיום האפייה. להבריש בקצת חלב ולאפות בתנור חם (200 צלזיוס) למשך 20-25 דקות. לאחר הצלחתו של המאפה, אזרתי קצת יותר אומץ ואלתרתי את הסקון הבא. במקום דלורית, השתמשתי בדלעת וגזר מבושלים שיצרו צבע כתום מרהיב. תיבלתי את הבצק בשמיר קצוץ דק, החלפתי את התאנים בצימוקים, ולמעלה קישטתי בחצאי זיתים. יצא מדהים ממש. אפשר למשל לפזר פרמזן למעלה, להוסיף עשבי תיבול, להחליף את הדלעת בכל ירק מבושל אחר, עגבניות מיובשות, תמרים, צנוברים, פסטו, שומים וגבינות וכל מה שיש במקרר.

פורסם ב 3 בדצמבר 2004 19:39 במדור יומן בישולים, תזונה ואוכל 2 תגובות
k = "JKTY7 4TUSEY DU7Ej^E5UHT5KU5689ST I5OW7589-7Q E'RILUASHE5LTK78S6I56 ^WVSDK57ISY6 78";



שם:

דואר:

אתר:

כותרת:
בעקבות ריבוי ספאמרים, נאלצנו להוסיף מנגנון שימנע מרובוטים להפציץ את המערכת בתגובות פיקטיביות. אנא העתיקו את הקוד שבתמונה, לתיבת הטקסט שמתחתיה.
קוד הפעלה:

העתיקו את הקוד:

מערכת התגובות נועדה לאפשר דיונים, והשימוש בה כפוף לדין הישראלי. אז אנא שמרו את תגובותיכם ענייניות ומתחשבות בקוראים האחרים, וזכרו שאתם הנושאים באחריות לתגובות שתפרסמו במסגרת באתר זה (כבכל מקום אחר). אין אפשרות להבטיח שהתגובות שתפרסמו ישמרו באתר זה, אז אנא גבו את תגובתכם בהעתק לפני שיגורה (במידה שאתם מעוניינים לשמור אצלכם העתק). וכן, הודעות שלדעתנו פוגעות או לא מתאימות בכל צורה שהיא, בהחלט עשויות להימחק... זכויות היוצרים בתגובות שיתפרסמו במסגרת אתר זה, שמורות לכותביהן. ברוכים הבאים.

התגובות מתפרסמות על דעת ובאחריות כותביהן בלבד.
דנה [אתר] בתאריך 12/6/2004 3:49:36 PM
אין כמו המאפים האנגלוסקסיים

הסקון, ואחותו הגדולה והאהובה עלי עד מאוד, המאפין. וברוכה הבאה.
סֵג-אַן בתאריך 12/9/2004 3:00:25 PM
ללא נושא

אממ.. נשמע לא רע -בכלל-. אולי אני אנסה את המתכונים שלך.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home